Agentiile de marketing folosesc AI si invatarea artificiala pentru gestionarea datelor de piata

Agentiile de marketing folosesc AI si invatarea artificiala pentru gestionarea datelor de piata

Exista o revolutie in modul in care agentii de marketing folosesc inteligenta artificiala (AI) si invatarea automata (ML) pentru a ajuta la executarea strategiilor si campaniilor inteligente. Un domeniu important in care AI si ML pot fi folosite in mod adecvat este gestionarea datelor de piata.

„Acest lucru transforma AI si ML intr-un instrument util pentru marketingul in sine”, a declarat Theresa Kushner, sefa Centrului de inovare nord-american, NTT DATA Services, la The MarTech Conference.

In acest fel, companiile pot intelege mai bine toate fluxurile de date legate de ceea ce se face pe piete, inclusiv cine cumpara produse, dar si alte tendinte importante de cumparare.

„AI si ML va pot ajuta sa sortati, sa organizati acele informatii si sa vi le prezentati intr-un mod care sa le faca mai digerabile in cadrul programului dvs. de marketing”, a spus Kushner. Prin urmare, va fi nevoie sa lucrati cu o agentie marketing care sa va ajute in optimizarea site-ului si care sa va ofere servicii de promovare site.

Iata trei pasi principali pentru a face ca AI si ML sa functioneze in gestionarea datelor de piata:

Conectarea datelor intre echipe

“Datele cresc exponential. Acestea nu “stau” pur si simplu la modul idle, in bazele de date si platformele de gestionare a datelor, ale companiei tale. Sunt introduse in fluxuri”, a spus Kushner.

„Si de multe ori aceste date sunt la fel de importante pentru marketing, precum si pentru diviziile de produse care le folosesc”, a adaugat ea. „Deci, folosirea AI si ML va poate ajuta sa alegeti unde se duc datele pentru marketing, unde se duc datele pentru proiectarea produsului, unde sunt datele cele mai importante pentru finante etc.”

Prin urmare, AI si ML pot ajuta la crearea de reguli pentru care datele sunt folosite. Si ajuta, pentru ca aceste date actualizate in mod constant, sunt vizibile pe un tablou de bord dinamic, spre deosebire de foile de calcul greoaie.

Evaluati unde AI si ML pot rezolva probleme

Avand in vedere ca toate aceste date de piata sunt transmise din surse diferite, este o provocare constanta pentru agentii de marketing sa conecteze punctele. Frecvent, inginerii de date sunt cei care le analizeaza manual si se asigura ca datele financiare si de produs importante, sunt comparate in mod uniform.

Prin urmare, aceste functii care necesita forta de munca pot fi identificate ca domenii in care instrumentele AI si ML pot ajuta la eficientizarea managementului datelor de pe piata.

Implementati programe cheie sustinute de rapoarte pentru a arata progresul

Odata ce aceste zone sunt identificate, implementati un program in care sa poata fi utilizate AI si ML, astfel incat inginerii de date sa nu fie nevoiti sa inspecteze fiecare punct de date manual.

Un exemplu simplu ar fi locul in care informatiile despre servicii sunt stocate in mai multe locuri din cadrul organizatiei. In unele locuri, datele ar putea fi etichetate ca servicii, dar poate in alta parte aceste date sunt pastrate ca date despre produse. Utilizarea unui algoritm pentru a identifica si a reuni aceste seturi de date aparent diferite, poate fi o problema de afaceri foarte importanta pe care AI o poate rezolva.

Pentru acest caz, sau pentru orice alt program de gestionare a datelor de piata care utilizeaza AI, asigurati-va ca problema este inclusa intr-un raport. Astfel, conducerea va putea intelege, din raport, problema care a existat si modul in care AI si ML sunt folosite pentru a o rezolva.