Vulcanizarea se refera la metode in care cauciucurile naturale termoplastice sau cauciucurile sintetice din elastomer se transforma in materiale plastice (cauciuc). In timpul vulcanizarii, se formeaza legaturi incrucisate covalente intre macromoleculele cauciucurilor , astfel incat moleculele sa nu se mai poata misca liber una impotriva celeilalte, ceea ce duce la un comportament elastic. In momentul in care mergi intr-un service roti pentru a repara anvelopele pe care le folosesti, cea mai buna varianta este sa gasesti un service cat mai aproape de tine pentru a nu merge cu anvelopele cu probleme pentru mult timp. Un alt aspect la fel de important este sa iti cumperi anvelope de buna calitate, pentru ca acestea au tendinta de a respinge cuiele si alte elemente contondente de pe drum.
Pentru vulcanizare camioane non stop, un amestec de cauciuc format din cauciuc brut , sulf sau substante donatoare de sulf , cum ar fi Disulfur diclorura (S 2 Cl 2 ), catalizatori (de exemplu, 2-mercaptobenzotiazolul sau disulfura de tetrametiltiuram precum oxid de zinc si acizi grasi sunt utilizati pentru a creste viteza de reactie ) si umpluturi. In prezent vulcanizarea se face de obicei cu 1,8 pana la 2,5% sulf si o temperatura de 120 pana la 160 ° C. Acesta va fi cauciucul cu lant lungmolecule legate prin punti de sulf . Ca rezultat, proprietatile plastice ale cauciucului sau ale amestecului de cauciuc se pierd, iar substanta este transformata dintr-un plastic intr-o stare elastica prin intermediul procesului de vulcanizare .
Cauciucul produs in acest proces are proprietati permanente elastice in comparatie cu produsul de pornire, revine la pozitia sa initiala atunci cand este supus la solicitari mecanice, are o rezistenta mai mare la rupere, alungire si rezistenta la imbatranire si intemperii. Elasticitatea materialului din cauciuc depinde de numarul de punti de sulf. Cu cat exista mai multe punti de sulf, cu atat este mai dur cauciucul. Numarul de punti de sulf, la randul sau, depinde de cantitatea de sulf adaugata si de durata vulcanizarii. Pe masura ce cauciucul imbatraneste, puntile de sulf sunt inlocuite de puntile de oxigen; cauciucul devine fragil si poros. In plus fata de vulcanizarea traditionala a sulfului, cauciucurile sunt adesea reticulate prin peroxizi , oxizi metalici sau radiatii cu energie ridicata.
Daca anvelopele tale se dezumfla des si cei de la vulcanizare iti spun ca nu sunt sparte, inseamna ca ai jantele strambe. Din fericire gasesti servicii de reconditionare jante aluminiu sau pentru orice alt material din care jantele pot fi produse. O janta stramba nu mai tine bine anvelopa, caz in care aerul reuseste sa iasa printre anvelopa si janta si anvelopa pierde presiune. Recomandarea noastra este sa tii cont de acest aspect pentru ca jantele strambe nu doar ca iti dezumfla rotile, dar iti tocesc si anvelopele foarte repede si pot afecta sistemul de directie din cauza greutatii distribuite inegal. Roluirea jantelor nu este scumpa, dar este foarte eficienta si te va ajuta sa conduci in cele mai bune conditii pe distante lungi.