Elevii de clasa a 8-a trebuie sa studieze foarte bine manualul de matematica clasa a 8 a pentru a obtine cele mai bune rezultate la aceasta materie. Examenul la matematica este format din materia din toti anii de studiu insa cu ajutorul manualului de clasa a 8-a elevul va invata subiectele 2 si 3 foarte bine ceea ce inseamna ca sansele de a obtine o nota foarte buna sunt mult mai mari. Manualul poate fi de mare ajutor elevilor atunci cand este folosit in mod corespunzator.
Invatarea din greseli
Elevii pot invata din propriile greseli cu ajutorul unui manual de matematica clasa 8. La finalul manualului sunt listate raspunsurile pentru toate exercitiile propuse, uneori doar rezultatele si alteori rezolvari complete sau posibile sugestii si rezultate. Atunci cand manualul propune rezolvari sau solutii este recomandat ca elevul sa se verifice si sa inteleaga unde a gresit. In momentul in care nu intelege de ce raspunsul dat de el este diferit de cel din manual, este ideal sa intrebe profesorul si sa nu treaca automat raspunsul din manual ca fiind corect.
Intrebari pentru profesori
Rolul profesorului la clasa este acela de a ajuta elevii sa invete. Elevul care are parti din manual pe care nu le intelege ar trebui sa intrebe profesorul la ore pentru a primi toate informatiile de care are nevoie. De asemenea, o recomandare este aceea ca atunci cand elevul lucreaza in plus acasa sau studiaza si elementele facultative din manual, care vin in completarea materiei de baza si in momentul in care are nelamuriri sa formuleze intrebarile in fata clasei, fara sa ii fie rusine de colegi sau de profesori, pentru a obtine explicatiile necesare. Un alt aspect la fel de important este acela ca elevul sa insiste pana cand intelege si sa nu se multumeasca cu o explicatie pe care o intelege doar partial.
Rezolvarea tuturor problemelor de la un capitol
In momentul in care materia este parcursa la clasa, o parte din problemele propuse in manual sunt rezolvate la clasa in timp ce alta parte este data ca tema. Celelalte probleme sunt trecute cu vederea si ar trebui rezolvate acasa. De asemenea, in functie de nivelul clasei, profesorul poate rezolva la clasa si da ca tema anumite tipuri de probleme, lasandu-le deoparte pe cele mai grele. Elevul ar trebui sa lucreze tot acasa si sa discute in clasa toate problemele la care nu a gasit solutii astfel incat sa fie lamurit pe deplin pana la finalul clasei a 8-a si pana in momentul examenului.
Inceperea exercitiilor de la cele mai usoare spre cele mai grele
Indiferent de nivelul de studiu al elevului si de nivelul clasei, este recomandat ca elevul sa invete tot ce este intr-un manual matematica clasa 8, in mod progresiv. Dupa ce au fost rezolvate toate problemele usoare si medii, elevul ar trebui sa treaca si la cele complicate, cerand explicatii ori de cate ori intalneste probleme. De asemenea, lucrul progresiv ajuta si la consolidarea increderii in sine pentru ca elevul intelege ca poate mai mult si face demersuri in sensul acesta.
Invatarea prin predare
Invatarea prin predare este una dintre cele mai utile tehnici pe care un elev o poate aplica pentru a se obisnui cu o materie. Spre exemplu, atunci cand rezolva probleme, indiferent de gradul lor de dificultate, ar trebui sa incerce sa explice problemele unui adult. In momentul in care copilul repeta rezolvarile cu cuvintele sale, chiar daca adultul nu se pricepe, procesul il ajuta sa retina ceva si sa inteleaga mai bine ceea ce rezolva. Daca adultul are si el cunostinte in domeniu este cu atat mai bine pentru ca poate corecta elevul atunci cand greseste.
Manualul de clasa a 8-a de matematica urmeaza programa de baza si are o forma de prezentare optima a tuturor informatiilor, astfel incat elevilor sa le fie usor sa inteleaga materia predata. In felul acesta fiecare elev are posibilitatea de a invata din manual cat mai bine, deoarece totul este adaptat varstei sale si este nevoie doar de timp alocat si de perseverenta, dar si de curajul de a pune intrebari ori de cate ori este nevoie.